یکی از دغدغههای اصلی دانشجویان در انجام پایان نامه و رساله دکتری، انتخاب موضوع رساله و پایاننامه است. رسالهیار به منظور یاری شما پژوهشگر گرامی در انتخاب یک موضوع جدید و کاربردی، اقدام به تهیه لیستی از موضوعات پایاننامهها و رسالههای پیشین انجام شده در رشته شما نموده است. این لیست میتواند الگوی خوبی برای شما در انتخاب موضوع رساله دکتری مشاوره باشد. لطفاً دقت داشته باشید از آنجایی که این عناوین قبلاً انتخاب و به انجام رسیدهاند صرفاً جهت آشنایی شما با نحوه انتخاب موضوع ارائه شدهاند.
و در صورتی که این موضوعات را انتخاب نمائید با توجه به تکراری بودن، از سوی گروه آموزشی و ایرانداک پذیرفته نخواهند شد. اما چرا انتخاب موضوع تکراری؟؟؟ شما میتونید جهت مشاوره در انتخاب موضوع پایاننامه و رساله دکتری در واتساپ با شماره 09221256610 با ما در تماس باشید و یک موضوع خوب و کاربردی رو انتخاب و به ثبت برسونید.
موضوعات پایاننامه و رساله دکتری
عناوین و موضوعات - بخش اول
تجزیه و تحلیل سوالهای آزمون روانشناسی و مشاوره کنکور فوق لیسانس دانشکده علوم تربیتی در سال تحصیلی 1354-1355
رابطه باورهای کاریابی و خودکارآمدی کاریابی با فعالیتهای کاریابی دانشجویان روان-شناسی و مشاوره دانشکده علومتربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
رابطه هوش اخلاقی با مسئولیتپذیری و حمایت اجتماعی در بین دانشجویان کارشناسی ارشد مشاوره دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
ارزیابی درونی گروههای کتابداری، آموزش و پرورش، روانشناسی و مشاوره دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی تهران سال 89-90
بررسی عوامل موثر بر تولید دانش در رشته های علوم تربیتی، روانشناسی، مشاوره و کتابداری به منظور تحقق چشم انداز بیست ساله ایران
مطالعه نگرش دانشجویان رشته علوم تربیتی دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی نسبت به محتوای کتب درسی (اندازهگیری و مشاوره) مقطع کارشناسی از جنبه خودآموز بودن
سنجش خلاقیت دانشجویان کارشناسی سه رشته علوم تربیتی، مشاوره و راهنمایی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی و بررسی نگرش آنان در مورد تاثیر دوره تحصیل دانشگاهی بر رشد خلافیتشان
طراحی مدل تجاری سازی یافته های پژوهشی گروه های مشاوره و روان شناسی دانشگاه رازی.
ارزیابی کارایی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشکاه آزاد اسلامی واحد مرودشت با بهرهگیری از تحلیل پوششی دادهها
تعیین نقش تکلیف یادگیری بر خود ناتوان سازی یادگیرندگان رشته های فنی
بررسی نگرش دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران نسبت به شاخص های برابری جنسیتی در نظام آموزشعالی ایران
میزان همپوشانی نشریات ادواری لاتین مورد استناد در پایاننامههای کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا تا پایان شهریور سال 1380 با نشریات موجود در کتابخانه مرکزی آن دانشگاه
شناسایی و سطحبندی عوامل مؤثر بر فرسودگی تحصیلی با استفاده از مدلسازی ساختاری تفسیری در دانشآموزان مقطع متوسطه (مورد مطالعه: استان یزد)
اثربخشی مشاوره گروهی انگیزشی نظاممند بر جهتگیری هدف، انسجام درونی و رضایت زناشویی مردان متأهل
بررسی اثربخشی کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در برنامههای درسی نظام آموزشعالی از دیدگاه دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علومتربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران
رابطه سازگاری تحصیلی با ویژگیهای شخصیتی و نگرش مذهبی دانشجویان دختر دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
عناوین و موضوعات - بخش دوم
نقش واسطهای خودپنداره جنسی در رابطه رشد اجتماعی و بهداشت روان دانشجویان روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت
مقایسه مشاوره گروهی با رویکرد ساختاری و راه حل مدار بر رضایت زناشویی و عملکرد خانواده
شناسایی و طبقه بندی عوامل موثر بر رضایت شغلی معلمان دوره ابتدایی استان یزد بر اساس رویکرد مدل سازی تفسیری
تجارب زیسته متخصصان علوم تربیتی و کارشناسان از مدارس تیزهوشان در استان فارس
مقایسه طرحواره های ناسازگار اولیه و تمایز یافتگی در دانشجویان دارا وفاقد رابطه با جنس مخالف
رابطه بین جرأت ورزی و خودکارآمدی با شادکامی در بین دانشجویان دانشگاه پیام نور ماکو
نیازسنجی آموزشی، مهارتهای پداگوژیکی (تربیتی) اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان
بررسی رتبهبندی دانشگاه شهید چمران اهواز بر اساس نظام رتبهبندی پایگاه استنادی علوم جهان اسلام طی برنامه پنجم توسعه کشور 1394-1390
ارزیابی برنامه درسی قصدشده کارشناسی علوم تربیتی مبتنی بر چارچوب شایستگیهای اشتغالپذیری در ایران و سوریه
مطالعه کیفیت عناصر برنامه درسی دوره یادگیری الکترونیکی و رابطه آن با رضایتمندی تحصیلی در دانشجویان رشته علوم انسانی دانشگاه پیام نور-واحد تهران جنوب
رابطه بین باور خویشتن با خود ناتوان سازی و اهمال کاری تحصیلی دانشجویان دانشگاه ازاد شهرستان قوچان
بررسی ارتباط بین سلامت روان و تفکر انتقادی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکز در سال 92-91
بررسی و تعیین صلاحیتهای شناختی-مهارتی معلمان در پرورش روحیه کارآفرینی دانشآموزان شاخه فنی و حرفهای از دیدگاه صاحب نظران
بررسی وضعیت دسترسپذیری به منابع اطلاعاتی چاپی در کتابخانههای دانشگاه اصفهان
بررسی رابطه ی بین استفاده از کتاب های کمک درسی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان اردل
تحلیل استنادی پایاننامههای دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهرا (س)، طی سالهای 1385-1389
پیشینه مفاهیم راهنمایی و مشاوره در شعر فارسی
عناوین و موضوعات - بخش سوم
نیازسنجی دانشجو معلمان رشته علوم تربیتی (آموزش ابتدایی) دانشگاه فرهنگیان اراک و تطبیق نیازها با دروس تربیتی آن رشته
ارزیابی مرور پیشینههای پایاننامههای کارشناسی ارشد دانشکدهی علوم اجتماعی و تربیتی دانشگاه رازی براساس ساختار و محتوای مطلوب پیشینهنویسی در بین سالهای 1398-1393
رابطه ساختار قدرت در خانواده با طلاق عاطفی و سرزندگی ذهنی دانشجویان زن دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
تاثیر استفاده از رایانه در یادگیری درس حرفه و فن سال سوم راهنمایی
مقایسه قصه عشق و تنظیم شناختی هیجان در دانشجویان دارای رابطه و فاقد رابطه با جنس مخالف
بررسی تلفیق فناوری اطلاعات و ارتباطات با برنامه درسی دورهی متوسطه شهر تهران
اثر بخشی خانواده درمانی ارتباطی ستیر بر تاب آوری و حل مسئله زوجین
بررسی اثربخشی زوج درمانی بین نسلی بوئن بر بهبود امنیت، اعتماد و صمیمیت زنان متأهل با ناسازگاری زناشویی
بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری بر کاهش رفتارهای وسواسی و اضطرابی نوجوانان
راهکارهای تربیتی و حقوقی موثر در حل اختلافات زوجین در نگرش اسلامی و علوم جدید
تاثیر آموزش به روش بحث گروهی بر پرورش تفکر انتقادی دانشجویان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
بررسی کتابهای علوم انسانی (سازمان سمت) در چارچوب دستور نظاممند نقشگرای هلیدی از منظر فرانقش متنی و بینافردی
بررسی اثربخشی زوجدرمانی مبتنی بر تصویرسازی ارتباطی بر صمیمیت زناشویی زنان متاهل فاقد هویت موفق
مقایسهی اثربخشی آموزش سیستمی والدگری موثر (STEP) و آموزش رفتاری والدین بر رابطهی والد-فرزند، خودکارآمدی والدگری مادران و عزتنفس کودکان پیشدبستانی شهر اهواز
بررسی نگرش فارغالتحصیلان رشته مدیریت و برنامهریزی آموزشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شیراز در باب اهمیت و فایده دروس ارائه شده
بررسی ویژگیها و امتیازات نظام جدید آموزش متوسطه از نظر مدیران مدارس نظام جدید آموزش متوسطه در استان مازندران
تاثیر برنامه درسی اجرا شده بر خودکارامدی حرفهای معلمیمورد مطالعه: دانشجومعلمان رشتههای علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان شهرستان اصفهان
عناوین و موضوعات - بخش چهارم
بررسی تاثیر سرمایه اجتماعی بر رضایت شغلی معلمان ناحیه 3 شهر قم
بررسی نظرات اساتید و طلاب حوزه در مورد سیستم مدیریت حوزه علمیه قم
بررسی رابطهء بین ویژگیهای شخصیتی با خلاقیت و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی در دانشجو معلمان مرد مرکز آموزش عالی ضمن خدمت فرهنگیان اهواز
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامه درسی آمادهسازی فارغالتحصیلان دوره دکترا در رشته ریاضی برای تدریس در آموزشعالی مبتنی بر مدل دانش تکنولوژیکی، پداگوژیکی محتوا (TPCK )
بررسی ضرورت والزامات ایجاد کانون تفکر در مناطق آموزش و پرورش شهر تهران از دیدگاه مدیران ارشد و مبانی مناطق آموزش و پرورش شهر تهران، اعضاء هیات عملی پژوهشکده تعلیم و تربیت و اعضاء هیت علمی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی
بررسی تاثیر عملکرد نظارت و راهنمایی آموزشی مدیران بر پیشرفت تحصیلی در دانشآموزان در دبیرستانهای روزانه شهرستان شیراز
تاثیر برنامه درسی اجرا شده بر خودکارامدی حرفه ای معلمیمورد مطالعه: دانشجومعلمان رشته های علوم تربیتی دانشگاه فرهنگیان شهرستان اصفهان
طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی انفرادی شده برای مشاوران به منظور پیشرفت تحصیلی دانش آموزان(مورد آماده سازی دانش آموزان برای کنکور سراسری)
واکاوی برنامه درسی مغفول در تربیت جنسی دانشآموزان پسر مقطع راهنمایی تحصیلی
نقد و بررسی کتاب «حَیاهُ مُحمَّد(ص) فی عِشرینَ قِصَّه» اثر عبدالتوّاب یوسف
رابطه بین اختلالهای رفتاری و عدم ارضای نیازهای اساسی دانشآموزان براساس طبقهبندی مزلو
بررسی و مقایسه اختلالات رفتاری کودکان پیشدبستانی تحت سرپرستی سازمان بهزیستی و خانوادههای عادی شهر تهران
بررسی رابطه مهارتهای ارتباطی و کمالگرایی با سازگاری تحصیلی دانشجویان دختر دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه الزهراء و علامه
تدوین و استانداردسازی بستهی آموزشی بومی مهارتهای ارتباط والدین و جوان در آستانهی ازدواج، برمبنای آسیبشناسی تعاملی، در والدین و جوانان شهرستان دورود
بررسی مدل رابطه ی بین نگرش های مذهبی و سلامت روان با میانجیگری خوش بینی در زنان مطلقه ی تحت پوشش کمیته ی امداد امام خمینی و بهزیستی شهر خرم آباد
عناوین و موضوعات - بخش پنجم
اثربخشی رویکرد واقعیت درمانی به شیوه گروهی بر بهبود نشانگان ضربه عشق
بررسی وضعیت کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در محیط یاددهی-یادگیری مدارس هوشمند دوره ابتدایی شهر شوش دانیال(ع)
اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر افزایش رشد شخصی، هدفمندی در زندگی و پذیرش خود در دختران مبتلا به هموابستگی و تجربه شکست عاطفی
اثربخشی گروه درمانی پذیرش و تعهد بر افزایش پذیرش، ارزش، خوددلسوزی و کاهش فرسودگی شغلی در کارآموزان رواندرمانی
رابطه خودکارآمدی و ارزیابی از شکست در عملکرد با علاقه به رشته تحصیلی در دانشجویان رشته روانشناسی و مشاوره دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
بررسی رابطه عزت نفس و جرأتورزی با فوبی تزریق در دانشجویان با میانجیگری تابآوری
بررسی تجارب زیسته تحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد پذیرفته شده با سهمیه استعدادهای درخشان در دانشگاه یزد
بررسی تحلیلی و تطبیقی شیوه گزینش، تربیت و استخدام مشاوران تحصیلی و فعالیتهای آنان در مدارس کانادا، مالزی و ایران
بررسی میزان دسترسپذیری به منابع چاپی در کتابخانه دانشگاه خوارزمی
“محیط ، کودک ، سلامت ” ، طراحی فاز دو “بیمارستان فوق تخصصی اکبر”در شهرک دانش و سلامت (دانشگاه علوم پزشکی مشهد ) باتاکید برتاثیر محیط بر سلامت کودک
ارزشیابی طرح شناسایی و هدایت استعدادهای برتر(شهاب) از دیدگاه معاونین آموزشی و معلمان دوره دوم ابتدایی شهرستان بابل
کارکردهای بازپرورانه حق برخورداری از آموزش و پرورش؛ با تاکید بر سیاست جنایی ایران
بررسی اجرای برنامه درسی پایه ششم ابتدایی بر اساس الگوی فولن
تدوین و استانداردسازی بسته آموزش بومی مهارتهای ارتباط با خانواده همسر بر مبنای آسیبشناسی تعاملی در خانوادههای شهر اصفهان
ارزشیابی طرح توانمندسازی آموزشی کارکنان سلامت شاغل در وزارت بهداشت در طی سالهای 1396-1394
رابطه شیوه های فرزند پروری والدین نظامی با انگیزه پیشرفت واضطراب امتحان در فرزندان آنان
مقایسه اثر تمرین با ریتمهای متفاوت بر تعادل ایستا و پویای کودکان کمتوان ذهنی آموزشپذیر