انتخاب موضوع رساله دکتری برنامه ریزی درسی
یکی از دغدغههای اصلی دانشجویان در انجام پایان نامه و رساله دکتری، انتخاب موضوع رساله و پایاننامه است. رسالهیار به منظور یاری شما پژوهشگر گرامی در انتخاب یک موضوع جدید و کاربردی، اقدام به تهیه لیستی از موضوعات پایاننامهها و رسالههای پیشین انجام شده در رشته شما نموده است. این لیست میتواند الگوی خوبی برای شما در انتخاب موضوع رساله دکتری برنامه ریزی درسی باشد. لطفاً دقت داشته باشید از آنجایی که این عناوین قبلاً انتخاب و به انجام رسیدهاند صرفاً جهت آشنایی شما با نحوه انتخاب موضوع ارائه شدهاند.
و در صورتی که این موضوعات را انتخاب نمائید با توجه به تکراری بودن، از سوی گروه آموزشی و ایرانداک پذیرفته نخواهند شد. اما چرا انتخاب موضوع تکراری؟؟؟ شما میتونید جهت مشاوره در انتخاب موضوع پایاننامه و رساله دکتری در واتساپ با شماره 09221256610 با ما در تماس باشید و یک موضوع خوب و کاربردی رو انتخاب و به ثبت برسونید.
موضوعات پایاننامه و رساله دکتری
عناوین و موضوعات - بخش اول
نظام برنامهریزی درسی در آموزش عالی ایران ویژگیها و جهتگیریها
بررسی میزان همسویی برنامه درسی رشته برنامهریزی درسی مقطع کارشناسی ارشد با نیازهای آموزشی متصدیان برنامهریزی درسی در وزارت آموزش و پرورش به منظور ارائه راهکار مناسب.
تبیین و سنجش جهتگیری اسلامی برنامهدرسی معلّمان و دستاندرکاران نظام برنامهریزی درسی ایران براساس پرسشنامه اصلاح شده جهتگیریهای برنامه درسی جنکینز
تاثیرسواد برنامه ریزی درسی برعملکرد شغلی معلمان ابتدایی با نقش واسطه ای باورهای معرفت شناختی
بررسی دیدگاه اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه تبریز نسبت به سیاست های تمرکززدایی [برنامه ریزی] درسی آموزش عالی
اثر برنامه ریزی چندبعدی مبتنی بر مطالعات برنامه درسی راهبردی بر کم وکیف فعالیت های هنری و زیبایی شناسی دانش آموزان مقطع ابتدایی استان البرز
بررسی کیفیت برنامهریزی درسی دوره متوسطه با تاکید بر کتب درسی از دیدگاه متخصصان دفتر برنامهریزی درسی و دبیران دروس (فیزیک ، شیمی، عربی، زبان) سال سوم دبیرستان در شهرستان گرگان سال تحصیلی 1376-1377
میزان انطباق میان محتوای دروس رشتههای برنامهریزی درسی و برنامهریزی آموزشی دوره کارشناسی ارشد با نیازهای آموزشی دانشجویان
بررسی تأثیر برنامه ریزی چندبعدی مبتنی بر مطالعات برنامه درسی راهبردی بر کم و کیف فعالیت های هنری و زیبایی شناختی دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر اصفهان
بررسی محتوای کتاب زبان فارسی (1) و (2) سال اول نظام جدید آموزش متوسطه بر اساس اصول برنامهریزی درسی و روانشناسی از نقطهنظر دبیران و دانشآموزان سال اول متوسطه شهر تبریز سال تحصیلی 1376-1377
بررسی نقش عوامل موثر بر مشارکت اعضای هیأت علمی دانشگاههای شهید بهشتی و علوم پزشکی شهید بهشتی در برنامهریزی درسی دانشگاهی
بررسی و مقایسه وضعیت موجود و وضعیت مطلوب کتاب زبان انگلیسی (3) با توجه به میزان بکارگیری اصول برنامهریزی درسی در تدوین و اجرای آن بر اساس نظرات دبیران زبان انگلیسی شهر تبریز در سال تحصیلی 83-1382
ارائه یک الگوی راهنما در خصوص کاربرد دیدگاههای برنامه درسی در نظام برنامهریزی درسی کشور(دوره متوسطه نظام جدید)
شناسایی عوامل موثر در بهبود کیفیت برنامه درسی استعدادهای درخشان از دیدگاه کارشناسان و مجریان برنامه درسی
میزان هماهنگی برنامه درسی جامعهشناسی 2 دوره متوسطه با اصول برنامهریزی درسی از دیدگاه کارشناسان علوم اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد
تبیین چارچوب مفهومی ارتقاء فرهنگ برنامهریزی درسی در دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران
بررسی ویژگیها و ابعاد برنامه درسی خلاق در دوره ابتدایی از دیدگاه معلمین و صاحبنظران
ارزشیابی کیفیت برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی (ارائه برنامه پیشنهادی)
بررسی کاربرد نظریههای فلسفی در برنامهریزی درسی با تاکید بر نظریه جاندیویی
شناسایی مشکلات فرایند ارزشیابی برنامههای درسی از نظر کارشناسان و مدیران برنامهریزی و تألیف کتب درسی وزارت آموزش و پرورش
بررسی میزان انطباق مولفه های برنامه ی درسی مدارس باز با برنامه ی درسی دوره ی ابتدایی ایران از دید اعضای هیأت علمی رشته برنامه ریزی درسی شهر تهران در سال تحصیلی 99-98
واکاوی درک متخصصان برنامه درسی از مؤلفههای نوفهم گرایی و امکان سنجی آن ها در نظام برنامه درسی ایران
تبیین اصول اساسی برنامه درسی میان رشتهای در آموزش عالی و بررسی چالشهای پیش روی آن
امکان سنجی برنامهریزی درسی ملی غیرمتمرکز مبتنی بر آمایش سرزمین
عناوین و موضوعات - بخش دوم
بررسی تطبیقی وضعیت فعلی برنامهریزی درسی و صلاحیتهای حرفهای معلمان آموزش ابتدایی در کشورهای ایران و ژاپن به منظور ارایهی یک الگوی مناسب جهت استفاده در ایران
بررسی میزان انطباق برنامه درسی رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان با اسناد بالا دستی
شناسایی و تبیین فرهنگ برنامه درسی بر اساس تفسیر تسنیم
بررسی میزان همخوانی برنامه درسی قصد شده با اجرا شده و کسب شده درس برنامهریزی تحصیلی و شغلی پایه اول متوسطه مدارس شهر سراوان درسال تحصیلی 89-90
بررسی موانع و سازوکارهای مشارکت معلمان در فرایند برنامهریزی درسی از نظر دبیران دوره متوسطه شهرستان سنندج
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامهریزی درسی محیط کار (مورد: شرکت نفت پارس)
مطالعهی تطبیقی برنامهریزی درسی از دیدگاه مکاتب ایده آلیسم، رئالیسم و ماتریالیسم
طراحی و اعتبارسنجی الگوی برنامه درسی ریاضیات زمینهمحور به منظور ارزشیابی برنامه درسی ریاضیات پایه دهم رشته انسانی
بررسی میزان توجه به مولفههای فراشناخت در برنامه درسی علوم انسانی دوره راهنمایی ایران
تبیین و نقد آزادسازی برنامه درسی و ارائه الگویی برای نظام برنامهریزی درسی ایران با تأکید بر نظریه عملگرای شوآب و چگونگی کاربست آن در یک استان کشور (مورد استان زنجان)
ارزشیابی رویکرد بومیسازی برنامهدرسی کارشناسی ارشد رشته برنامهریزی درسی، براساس الگوی کلاین
بررسی نقش مدرسهمحوری بر کاهش تمرکز در نظام برنامهریزی درسی ایران از دیدگاه متخصصان و کارشناسان
آیندهپژوهی برنامهریزی درسی نسلهای آینده دانشگاه در نظام آموزش عالی جمهوری اسلامی ایران در افق چشمانداز 1444 با تأکید بر الگوی اسلامی -ایرانی پیشرفت
تبیین جهتگیریهای برنامه درسی براساس باورهای معرفتشناختی معلمان و دستاندرکاران نظام برنامه درسی ایران
مقایسه آرای تربیتی امام محمد غزالی و خواجه نصیرالدین طوسی به منظور یافتن دلالتهایی برای عناصر برنامه درسی تربیت دینی
تحلیل پدیدار شناسانه دانشجویان ارشد برنامه درسی(معلمان ابتدایی)از کاربرد رویکرد تلفیقی در تدریس
بررسی مقایسهای برنامه درسی فلسفه در پایه سوم دبیرستان و پیش دانشگاهی ایران با برنامه درسی فلسفه برای کودکان (C4P) در پایه 11 و 12
سنجش سواد برنامهریزی درسی معلمان پایه اول دوره ابتدایی آموزش و پرورش منطقه 18 شهر تهران
عناوین و موضوعات - بخش سوم
تبیین و ارزیابی گفتمان های حاکم بر برنامه درسی محیط کار در سازمان های ایرانی
ارزیابی کیفیت درونی برنامه درسی رشته برنامهریزی آموزشی در مقطع کارشناسی ارشد از دیدگاه اساتید و دانشجویان دانشگاههای تهران
بررسی تأثیر برنامهریزی درسی در کاهش تهدیدات نرم علیه دانشآموزان مطالعه موردی: (دانشآموزان دختر مقطع دبیرستان شهر تهران)
ارزیابی محتوی دروس دانشگاه فرهنگیان بر اساس سند تحول بنیادی مصوب (نمونه موردی دانشگاه های فرهنگیان استان مازندران)
تحلیل محتوای برنامه درسی دوره کارشناسی پیوسته رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان با توجه به مؤلفههای حرفهایگری
تاثیر عوامل فرهنگی در برنامهریزی درسی
بررسی میزان انطباق برنامههای درسی پودمانی اجرا شده نظام آموزش عالی علمی-کاربردی با اصول برنامهریزی درسی پودمانی در استان آذربایجان شرقی
بررسی میزان توجه به مولفههای فرهنگهای برنامه درسی در برنامه درسی علوم انسانی پایه پنجم ابتدایی در ایران
بررسی میزان همخوانی برنامهدرسی قصدشده، اجراشده و کسبشده درس برنامهریزی درسی و شغلی پایه اول متوسطه منطقه کاشان در سال تحصیلی90-89
آسیبشناسی تربیت دینی در برنامه درسی پنهان مدارس متوسطه نظری و ارائه راهکارهایی برای بهبود آن
بررسی تطبیقی مولفه سازماندهی محتوای درس مطالعات اجتماعی دربرنامه درسی مدارس والدورف آلمان با برنامه درسی ایران در دوره ابتدایی
طراحی الگوی مطلوب (جایگزین) برنامه درسی تربیت اجتماعی برای دورهی راهنمایی تحصیلی ایران
طراحی و اعتباریابی الگوی برنامهدرسی آموزش عالی در شهرهای مبتنی بر دانش
نسبت برنامه درسی رشته متالوژی در هنرستان های فنی و حرفه ای بر مبنای معرفت شناسی حرفه گرایی جدید
ضرورت و امکانسنجی رویکرد تلفیقی در برنامه درسی تربیت بدنی دوره ابتدایی
طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی تربیت اقتصادی برای دوره اول ابتدایی در جمهوری اسلامی ایران
شناسایی عناصر مؤثر بر تضمین کیفیت رشته برنامه ریزی درسی با استفاده از تکنیک تحلیل محتوای آنتروپی شانون از دیدگاه اعضای هیئت علمی دانشگاههای استان اصفهان
بررسی اهداف کتابهای تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی تحصیلی از حیث انطباق با آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایران
عناوین و موضوعات - بخش چهارم
نقش استادان دانشگاه خاتم در شکل گیری برنامه درسی پنهان
واکاوی جایگاه و کارکرد برنامه درسی در نظام های توتالیتر
تحلیل محتوای برنامه درسی مطالعات اجتماعی پایهی هفتم از منظر میزان توجه به مولفههای عزت نفس و جرأتمندی
تحلیل محتوای کتاب های مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی براساس شاخص های بومی برنامه درسی در اسناد بالا دستی آموزش و پرورش
بررسی ضرورت و امکانسنجی برنامهریزی درسی دوزبانه فارسی و ترکی در آموزش ابتدایی از دیدگاه مدیران و معلمان (مطالعه موردی: استانهای آذربایجان شرقی و غربی)
بررسی تاثیر سواد برنامه ریزی درسی معلمان بر عملکرد شغلی آنان با نقش واسطه ای سبک رهبری مدیران در معلمان متوسطه شهرستان کنارک
نقش استادان دانشگاه خاتم در شکل گیری برنامه درسی پنهان (مورد مطالعه: گروه مدیریت وبرنامه ریزی آموزش عالی)
بررسی رابطه نگرش معلمان نسبت به رویکردهای برنامه درسی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی منطقه چمستان
تبیین عوامل موثر بر ایجاد شکاف دیجیتال در برنامه درسی براساس نظریه مبنایی
طراحی الگوی برنامه درسی زیست شناسی با رویکرد یادگیری مغزمحور و اعتباربخشی آن
طراحی و اعتبار بخشی الگوی برنامه درسی انفرادی شده برای مشاوران به منظور پیشرفت تحصیلی دانش آموزان(مورد آماده سازی دانش آموزان برای کنکور سراسری)
طراحی برنامه درسی تربیت کودک از دیدگاه اسلام و غرب به عنوان درس عمومی دوره ی کارشناسی
مطالعه و تحلیل عوامل امتناع و شرایط امکان بین المللی شدن در پردیس با تاکید بر برنامه ریزی درسی بین فرهنگی (مورد: دانشگاه های تخصصی تهران)
نقد و بررسی مبانی، دیدگاهها و روشهای آموزش فلسفه به کودکان
تاثیر کتابهای درسی پایه پنجم ابتدایی بر اجتماعی شدن و خودتنظیمی در دانش آموزان پسر شهر تهران سال تحصیلی 95-94
بررسی اثربخشی طرح تعالی و تدبیر مدیران مدارس بر کیفیت برنامه ریزی درسی مدارس
تبیین مبانی زیبایی شناختی تربیت شهروندی به منظور ارائه الگوی برنامه درسی برای دوره اول ابتدایی
کاربرد فرایند حل مسئله در طراحی و تدوین برنامههای درسی علوم “با تاکید بر علوم دوره راهنمایی”
عناوین و موضوعات - بخش پنجم
بررسی نقش مدیران گروه های آموزشی دانشگاه در رهبری برنامه درسی
بررسی رابطهی بین نگرش دانشآموزان سوم و چهارم متوسطه در مورد عناصر برنامه درسی و روحیه کارآفرینی آنان در شهرهای بندرعباس و بندرلنگه
تاثیر برنامهریزی چند بعدی بر شکلگیری سواد زیست محیطی کودکان پیش دبستانی شهر تهران در سال تحصیلی 93-92
بررسی برنامه درسی تربیت شهروندی در مدارس دوره اول متوسطه
بررسی میزان توجه کتاب درسی و کتاب راهنمای معلم ریاضی پایه ششم ابتدایی سال تحصیلی 96-95 به دوهدف فرایندی برنامه درسی ملی شامل حل مسئله وگفتمان ریاضی
طراحی و اعتبارسنجی الگوی مطلوب برنامه درسی مبتنی بر هوشهای چندگانه دردوره ابتدایی
بررسی کیفیت برنامه های درسی دوره کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی درسی براساس مدل کانو
بررسی میزان توجه به عناصر برنامه درسی درس تربیت بدنی دوره ابتدایی از نظر معلمان زن این دوره در شهر اصفهان
مطالعه ی چگونگی اجرای برنامه درسی روییدنی برای کودکان پیش از دبستان
ارزشیابی سازماندهی محتوای کتب درسی علوم ابتدایی، راهنمایی و فیزیک اول دبیرستان در آموزش مفهوم انرژی
تحلیل محتوای کتابهای علوم تجربی دوره ابتدایی آموزش و پرورش ایران بر اساس مفاهیم زیست محیطی در سال تحصیلی 91-1390
طراحی، اعتباریابی و اجرای الگوی برنامه درسی در آموزش مجازی علوم پزشکی
طراحی الگوی مطلوب برنامهریزی درسی در خصوص تربیت سیاسی در دوره ابتدایی
سنجش میزان مطالعه درسی و غیردرسی دانشجویان دانشگاه کاشان: واکاوی دلایل آن
طراحی الگوی مطلوب برنامه درسی مهارتهای زندگی برای دوره راهنمایی تحصیلی
بررسی عوامل موثر بر بینالمللی کردن برنامههای درسی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی از دیدگاه اعضای هیأت علمی و مدرسین این دانشگاه
تدوین چارچوب آموزش توسعه پایدار با رویکرد یادگیری الکترونیکی در سطح آموزش عالی
طراحی و اعتباریابی چارچوب برنامه درسی آموزش مصرف پایدار به دانش آموزان دوره دوم ابتدایی- مطالعه ترکیبی
بررسی محتوای کتب درسی سه سال آخر دورهی ابتدایی سال تحصیلی 89-90 بر اساس مفاهیم میراث فرهنگی
بررسی میزان آشنایی دبیران مقطع متوسطه شهر مهاباد با دانش برنامه درسی در سال تحصیلی 1389-1390