یکی از دغدغههای اصلی دانشجویان در انجام پایان نامه و رساله دکتری، انتخاب موضوع رساله و پایاننامه است. رسالهیار به منظور یاری شما پژوهشگر گرامی در انتخاب یک موضوع جدید و کاربردی، اقدام به تهیه لیستی از موضوعات پایاننامهها و رسالههای پیشین انجام شده در رشته شما نموده است. این لیست میتواند الگوی خوبی برای شما در انتخاب موضوع رساله دکتری روانشناسی باشد. لطفاً دقت داشته باشید از آنجایی که این عناوین قبلاً انتخاب و به انجام رسیدهاند صرفاً جهت آشنایی شما با نحوه انتخاب موضوع ارائه شدهاند.
و در صورتی که این موضوعات را انتخاب نمائید با توجه به تکراری بودن، از سوی گروه آموزشی و ایرانداک پذیرفته نخواهند شد. اما چرا انتخاب موضوع تکراری؟؟؟ شما میتونید جهت مشاوره در انتخاب موضوع پایاننامه و رساله دکتری در واتساپ با شماره 09221256610 با ما در تماس باشید و یک موضوع خوب و کاربردی رو انتخاب و به ثبت برسونید.
موضوعات پایاننامه و رساله دکتری
عناوین و موضوعات - بخش اول
رابطه مولفههای روانشناسی مثبت با شادی ذهنی با نقش واسطهگری بهزیستی روانشناختی در میان دانشآموزان
نگاه تطبیقی به خودشکوفایی در روانشناسی و اسلام
ارزشیابی مفاهیم روانشناسی اجتماعی از دیدگاه قرآن
بررسی تطبیقی شخصیت سالم از دیدگاه قرآن و روانشناسی مثبت گرا
جایگاه و نقش علم روانشناسی در قرآن
الگوی اسلامی سعه صدر با رویکرد روانشناسی مثبت
بررسی تطبیقی سبک های اسنادی یر متون اسلامی و روان شناسی
الگوی اسلامی توکل با رویکرد روانشناسی مثبت
تحلیل مبانی روانشناسی شناختی رفتاری در مقایسه با مبانی انسان شناختی حکمت متعالیه ملاصدرا
مولفه های عقل در روانشناسی و اسلام و نقش آن در ساختار شخصیت
بررسی مفهوم جبر و اختیار از دیدگاه روانشناسی وجود گرایی و قرآن
جستارهای روانشناختی در مثنوی مولوی و تطبیق آن با نظریه های روانشناسی معاصر
شناسایی مولفههای روانشناسی مثبت در دیوان حافظ
چرایی مکتب روان شناسی اسلامی: مرور نظام مند و فراترکیب
روانشناسی فرماندهی
اثربخشی مداخله ی روانشناسی مثبت نگر بر فرسودگی تحصیلی در دانش آموزان دختر دبیرستانی ناحیه چهار شیراز
تأثیر وراثت و محیط بر تکوین شخصیت انسان از دیدگاه قرآن، سعدی و روانشناسی جدید
ارزشیابی دوره کارشناسی ارشد روانشناسی پرورشی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاههای دولتی واقع در شهر تهران
تحلیل محتوا کتاب های فارسی بخوانیم دوره اول دبستان بر مبنای ابعاد و مؤلفه های روانشناسی مثبت گرا
میزان انطباق محتوای برنامههای تلویزیونی کودک و نوجوان با اصول روانشناسی تربیتی
عناوین و موضوعات - بخش دوم
آینده پژوهی آینده پژوهی تغییرات محتوایی و رویکردی روانشناسی بالینی کشور برای تطبیق با نیازها وانتظارلت آینده
تاثیر روانشناسی مثبت نگر بر تاب آوری و خلق و منش درکودکان دبستانی شهر هشتگرد
طراحی و ارزیابی اثر بخشی مدل مداخلات روانشناسی مثبت گرا مبتنی بر مدرسه بر بهزیستی تحصیلی دانش آموزان متوسطه
اثربخشی آموزش مولفههای روانشناسی مثبت بر پرخاشگری، ابراز وجود و تنظیم هیجان در دانش آموزان پرخاشگر
رابطه ارضا نیازهای بنیادین روانشناسی و کیفیت خواب با میزان خشم در کارکنان نیروی انتظامی بندرعباس
شناسایی و تبئین مولفههای روانشناسی مثبت در بوستان و گلستان سعدی
روان درمانگری مولانا و تطبیق آن با روانشناسی فرافردی آبراهام مزلو
شیوه های فرزند پروری در مقطع نوجوانی از دیدگاه اسلام و روانشناسی
بررسی مفهوم تجربه با نظر به آرا, ویلهلم وونت و فرانتس برنتانو و تاثیر آن بر روان شناسی نوین
طراحی و ارزیابی اثر بخشی مدل مداخلات روانشناسی مثبت گرا مبتنی بر مدرسه بر بهزیستی تحصیلی دانش آموزان متوسطه
اثربخشی درمان روانشناسی زوج محور بر رضایت از زندگی ، خودکارآمدی درد و کیفیت زندگی بر بیماران درد مزمن
پیش بینی عزت نفس، باورهای غیر منطقی و خود ارزیابی بر اساس روانشناسی مثبت گرا در بین زندانیان شهر مرودشت
روانشناسی شخصیت از دیدگاه اسلام
روانشناسی رشد کودک
بررسی تاریخی – تحلیلی “انقلابهای علمی” در روانشناسی معاصر بر مبنای آراء توماس کوهن
مقایسه اثربخشی آموزش شناختی – رفتاری و آموزش روانشناسی مثبت نگر بر سلامت روانشناختی زنان باردار دارای اضطراب حاملگی
اثربخشی روانشناسی مثبتنگر بر تاب آوری، خودکارآمدی و اضطراب امتحان دانش آموزان
اثربخشی آموزش مبتنی بر روانشناسی مثبت نگر بر امید به آینده و حس انسجام دانش آموزان پسر دوره متوسطه اول
اثر بخشی آموزش گروهی مبتنی بر روانشناسی مثبت گرا بر بهزیستی روانشناختی و کیفیت زندگی دختران سیگاری
تبیین نظام اخلاق روانشناسی و مشاوره بر پایه ی الگوی فرایند انتقال و آموزه های اسلامی
عناوین و موضوعات - بخش سوم
نشانهشناسی کبر، حرص و حسادت در منابع اسلامی با گرایش روانشناسی مثبت
اثربخشی آموزش مداخلات روانشناسی مثبت بر افزایش بهزیستی روانشناختی و ابعاد آن در دانش آموزان پسر متوسطه شهرستان شهریار
تاثیر آموزش مبتنی بر روانشناسی مثبت بر شفقت به خود، رشد پس از سانحه و سبکهای مقابلهای در زنان خودسرپرست شهر اصفهان
اثر بخشی روانشناسی مثبت نگر بر تنظیم هیجان و تاب آوری مادران دارای فرزند اوتیستیک
بررسی تطبیقی اختلال شخصیت ضداجتماعی از منظر روانشناسی و اخلاق اسلامی
رابطه تاب آوری و تحمل ابهام با بهزیستی روانشناسی و امید به زندگی زنان دارای سرطان سینه
کار تطبیقی بین بررسی فضایل اساسی انسان در روانشناسی مثبت و مقایسه آن با سعدی (آثار و اندیشه)
تحلیل عوامل نظریههای ذهنی شخصیت خلاق (اساتید و دانشجویان رشتههای فیزیک ، هنر، الهیات ، روانشناسی و مردم بدون تحصیلات دانشگاهی)
تاثیر آموزش روانشناسی مثبتنگر بر ادراک شایستگی و کیفیت زندگی کودکان مبتلا به تالاسمی
رابطه دلبستگی با بهداشت روانی و گرایش دینی در دانشجویان ارشد روانشناسی
بررسی نقش برخی از پیشایندها و پیامدهای مهم انگیزشی، شخصیتی و اجتماعی بر اضطراب آمار دانشجویان رشتهی روانشناسی
تاثیر روانشناسی تحریک نوری بر کاهش اضطراب فراگیر و افزایش قدرت تمرکز
مقایسه اثربخشی برنامه مداخله مبتنی بر روانشناسی مثبت نگر و گروه درمانی آدلری در ارتقای تاب آوری افراد وابسته به مواد
اثربخشی آموزش تربیت جنسی مبتنی بر مفاهیم اسلامی و روانشناسی بر خودکارآمدی و استرس والدینی مادران دارای فرزند سنین 3 الی 6 سال شهر اصفهان
ارائه الگوی پیشبین رضامندی زندگی بر اساس روابط ساختاری سازههای روانشناسی مثبتگرا در کارکنان جوان و میانسال دانشگاههای تهران
اثربخشی آموزشی مولفه های زندگی کامل مبتنی بر روان شناسی مثبت بر ادراک تحصیلی و افزایش انگیزش تحصیلی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر کبودرآهنگ
بررسی مؤلفههای روانشناسی مثبتنگر در مثنوی معنوی مولوی بر اساس نظریه مارتین سلیگمن
اثر بخشی روانشناسی مثبت نگر بر سخت رویی و تعادل عاطفه مادران کودکان مبتلا به بیش فعالی – نقص توجه
بررسی مفهوم تجربه با نظر به آراء ویلهلم وونت و فرانتس برنتانو و تاثیر آن بر روان شناسی نوین
اثر بخشی آموزش مدیریت خشم با رویکرد روانشناسی مثبتنگر بر راهبردهای شناختی تنظیم هیجان و نشخوار خشم در دانشجویان دختر ساکن در خوابگاه دانشگاه شهید چمران اهواز
عناوین و موضوعات - بخش چهارم
بررسی الگوی اسلامی معنادهی به مرگ با رویکرد روانشناسی مثبت گرا
الگوی اسلامی خلاقیت با رویکرد روانشناسی مثبت گرا
بررسی ارتباط بین عوامل شخصیتی و تفکّرانتقادی دانشجویان کارشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی در سال تحصیلی 89-88
اثربخشی روان درمانی مبتنی بر روانشناسی مثبتنگر بر روی نشانههای افسردگی و بهزیستی بیماران سرطانی شهرستان کرمانشاه
رابطه سبکهای هویت و هوش معنوی با سرسختی روانشناختی دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه مرودشت
بررسی رابطه بین تیپهای شخصیت و سبکهای یادگیری در دانشجویان روانشناسی مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
رویا، تشخیص ، پیشآگهی و درمان فوبیا در روانشناسی تحلیلی و روانکاوی
تدوین مدل روابط خودکارآمدی، حمایت اجتماعی و خوشبینی در پیشبینیکنندگی بهزیستی ذهنی دانشجویان دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبایی
مقایسهی گروهی از دانشجویان دختر رشتهی روانشناسی با گروهی از دانشجویان رشتههای دیگر از نظر دانشها، ارزشها و کنشهای آنها در زمینهی بارداری و زایمان
اثربخشی هدفگذاری شغلی بر انتخاب شغل و مشکلات تصمیمگیری شغلی دانشجویان کارشناسی سال آخر رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور
الگوی اسلامی پیشگیری و درمان وسواس با رویکرد روانشناسی مثبت
بررسی ویژگیهای ساختاری و محتوایی سوالات مناسب و نامناسب کنکور ارشد مجموعه روانشناسی سال 1389 به منظور تدوین الگوی قضاوتی ساخت آزمون در آزمونهای سرنوشتساز
بررسی ویژگی های روانسنجی سئوالات آزمون کارشناسی ارشد رشته روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی در سال 1391 بر اساس نظریه سوال- پاسخ و مقایسه آن با نظریه کلاسیک آزمون
بررسی تاثیر دو شیوه ارائه مطالب (دیداری و شنیداری) بر عملکرد حافظه بلند مدت دانشجویان دختر با سبکشناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه رشته روانشناسی و علوم تربیتی مقطع کارشناسی دانشگاه علامه طباطبایی
مقایسه وضعیت سلامت روان و سبک زندگی افرادی که کتابهای روانشناسی مطالعه میکنند، افرادی که کتابهای غیر روانشناسی مطالعه میکنند با افراد عادی
ارزشیابی دورههای آموزشی ضمن خدمت استادان دانشگاه آزاد اسلامی بر اساس مفاهیم نوین روانشناسی تربیتی
ارزشیابی برنامهی درسی دورهی کارشناسی ارشد رشتهی روانشناسی تربیتی: هدفها، کاربردها و دستاوردها
اثربخشی مداخلات روانشناسی مثبتگرا جهت افزایش نشاط، خشنودی از زندگی، معناداری زندگی و کاهش افسردگی: تدوین مدلی برای اقدام
عناوین و موضوعات - بخش پنجم
اثر آموزش شادمانی درونی بر تاب آوری وهوش اخلاقی خانم ها در گناباد
بررسی فرآیند آموزش و پرورش در دوران شکوفایی تمدن مسلمین بر اساس رویکردهای نوین روانشناسی تربیتی
تحلیل کیفی شادکامی در دختران نوجوان و طراحی برنامه ارتقای شادکامی مبتنی بر روانشناسی مثبت
پدیدهی خواب با رویکرد روانشناسی اسلامی مثبت گرا
بررسی مقایسه ای مثبت اندیشی و کمال گرایی در دانشجویان روانشناسی و سایر رشته های تحصیلی
روشهای اصلاح و تغییر رفتار در اسلام و روانشناسی
تبیین مفهوم و علتشناسی اضطراب از دیدگاه روانشناسی اسلامی
بررسی تطبیقی مهارت های زندگی از منظر روانشناسی و آموزه های اسلامی
اثربخشی مداخله آموزشی مبتنی بر روانشناسی وحدت مدار بر صمیمیت با همسر، احساس تنهایی و اضطراب مرگ زنان در مرحله آشیانه خالی
ساخت و اعتبار یابی مقیاس نشاط از دیدگاه اسلام
تدوین مدل اسلامی ایرانی قناعت و سخت کوشی و بررسی تاثیر آموزش مبتنی بر این مدل بربهزیستی فاعلی
استعاره از نگاه روانشناسی در اشعار حافظ سعدی و مولانا
تاثیر یادگیری مشارکتی بر انگیزش تحصیلی و پیشرفتتحصیلی درس روانشناسی، پایه سوم دبیرستان
بررسی تغییرات محتوی کتب درسی پایه اول ابتدایی به لحاظ انطباق با برنامه درسی ملی با رویکرد روانشناسی تربیتی
نقش باورها و عقاید مذهبی در سلامت روان
بررسی عفو وگذشت و محدوده آن از منظر آموزه های اسلامی و روانشناسی
نقش واسطهای هوش معنوی در ارتباط با هوش هیجانی و شادکامی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی مرودشت
نقش میانجی تنظیم شناختی هیجان در رابطه بین حمایت اجتماعی و استرس شغلی در دانشجویان دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی شهرستان مرودشت
بررسی و تبیین کارکردهای قوه حس مشترک در علم النفس و روانشناسی نوین