انتخاب موضوع رساله دکتری رفتار حرکتی
انتخاب موضوع رساله دکتری رفتار حرکتی
یکی از دغدغههای اصلی دانشجویان در انجام پایان نامه و رساله دکتری، انتخاب موضوع رساله و پایاننامه است. رسالهیار به منظور یاری شما پژوهشگر گرامی در انتخاب یک موضوع جدید و کاربردی، اقدام به تهیه لیستی از موضوعات پایاننامهها و رسالههای پیشین انجام شده در رشته شما نموده است. این لیست میتواند الگوی خوبی برای شما در انتخاب موضوع رساله دکتری رفتار حرکتی باشد. لطفاً دقت داشته باشید از آنجایی که این عناوین قبلاً انتخاب و به انجام رسیدهاند صرفاً جهت آشنایی شما با نحوه انتخاب موضوع ارائه شدهاندانتخاب موضوع رساله دکتری بیومکانیک ورزشی
و در صورتی که این موضوعات را انتخاب نمائید با توجه به تکراری بودن، از سوی گروه آموزشی و ایرانداک پذیرفته نخواهند شد. اما چرا انتخاب موضوع تکراری؟؟؟ شما میتونید جهت مشاوره در انتخاب موضوع پایاننامه و رساله دکتری در واتساپ با شماره 09221256610 با ما در تماس باشید و یک موضوع خوب و کاربردی رو انتخاب و به ثبت برسونید.
موضوعات پایاننامه و رساله دکتری
عناوین و موضوعات - بخش اول
اثربخشی بازی های گروهی بر رشد مهارت های روانی حرکتی و رفتار سازشی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر شهر اهواز
تأثیر فعالیت بدنی در فضای باز و سرپوشیده بر رفتارهای حرکتی، اجتماعی و تغذیهای کودکان 6-4 سال
اثر آموزش بازیهای تطابقی بر رفتار سازشی و رشد حرکتی دانش-آموزان کمتوان ذهنی آموزش پذیر شهرستان هرسین
تعیین اثربخشی آموزش ایروبیک بر برخی از مهارتهای حرکتی، رفتارهای کلیشهای و سازگاری اجتماعی کودکان اوتیستیک
بررسی تأثیر آموزش بازیهای تطابقی بر رفتار سازشی و رشد حرکتی دانش آموزان ناتوان ذهنی آموزشپذیر
تاثیر شدت های متفاوت تمرین بر یادگیری و حافظه فضایی، تعادل و رفتار حرکتی در رت های مبتلا به پارکینسون با تاکید بر عوامل نوروتروفیک
تاثیر عزت نفس، خودکارآمدی و انگیزش پیشرفت برکیفیت زندگی و رفتار کارآفرینانه زنان جوان: الگویی برای مبتلایان به ناتوانی جسمی-حرکتی
مقایسه رشد حرکتی کودکان با والدین نسبی و سببی
تاثیر مداخله بینایی – حرکتی بر عملکرد اجتماعی، رفتارهای کلیشهای، مهارتهای حرکتی درشت و کارکرد-های بینایی کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
موردپژوهی اثربخشی تمرینات یکپارچگی حسی- حرکتی در کاهش علائم مرضی کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم
تاثیر بازی حرکتی انفرادی و گروهی درمحیط کودک محور و معلم محور بر عملکرد حرکتی و رفتار سازشی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر
تاثیر تمرینات بینایی و جسمانی بر عملکرد حرکتی و رفتار بینایی
تاثیر تولد زودرس بر رشد حرکتی، رفتار و پیشرفت تحصیلیدر کودکان10-8 سال
اثربخشی تمرینات یکپارچگی حسی – حرکتی بر رفتارهای کلیشهای کودکان در خود مانده
تاثیر آموزش مهارت های ادراکی _حرکتی برشایستگی هیجانی، رفتارنوآورانه وخودنظم دهی دانش آموزان درحل مساله ریاضی
بررسی ارتباط میان عملکرد حرکتی، بهره هوشی و رفتار سازشی در کودکان 7-9 سال عقبمانده ذهنی آموزشپذیر مدارس استثنایی شهرستان نیشابور
طراحی پایگاه داده تحلیل رفتار حرکتی بر مبنای الگوی گام برداری از منظر سیستمهای پویا
مقایسه اثر تمرینات منتخب یوگا و حرکات ریتمیک بر تبحر حرکتی و رفتار سازشی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر
عناوین و موضوعات - بخش دوم
تاثیر بازیهای حرکتی کودکانه بر بهبود نشانگان بیش فعالی-نقص توجه
مقایسه تاثیر شدتهای متفاوت تمرین هوازی بر رشد حرکتی، تعادل، رفتار اضطرابی و رابطه آن با سطوح سروتونین و آنزیم تیروزین هیدروکسیلاز مغز در مدل حیوانی پارکینسونی
مقایسه تأثیر انواع دستورالعمل کانون توجه (درونی، بیرونی) بر عملکرد و یادگیری یک تکلیف زاویهای
مقایسهی عاملهای تبحر حرکتی دختران و پسران سنین 7 تا11 سال شهرستان نهاوند
تاثیر تمرینات منتخب بر آگاهی بدنی کودکان 7 ساله
اثر تداخل زمینهای بر یادگیری مهارت بنیادی دریبل با دست در کودکان 4 تا6 سال
دانشکدهی علوم تربیتی و روانشناسیپایاننامهی کارشناسی ارشد در رشتهعلوم ورزشی- رفتار حرکتی (یادگیری و کنترل حرکتی)
اثربخشی آموزش بازسازی ادراکی- حرکتی بر کاهش اختلالات رفتاری برون نمود کودکان با اختلال فنیل کتونوری
نقش میانجی شاخص توده بدن بر رابطه بین هماهنگی حرکتی و کارکردهای اجرایی در دختران 11تا 13 سال
رابطه مکان کنترل ، میزان درک فشار و تغییرات ضربان قلب ناشی از یک برنامه قدرتی فزاینده
تأثیر آموزش مبتنی بر بازی بر عملکرد، تصمیمگیری و رفتار فراشناختی؛ رویکرد تمرین بازی
مقایسه سبک های فرزندپروری، باورهای غیرمنطقی و تاب آوری بین والدین کودکان اتیستیک و والدین کودکان معلول جسمی و حرکتی تحت پوشش بهزیستی شهرستان گنبد
تأثیر یک دوره برنامه حرکتی منتخب بر میزان توجه و اختلالات رفتاری کودکان مبتلا به نارسایی کمبود توجه بیش فعالی
تاثیر تمرینات حرکتی مبتنی بر تحریک وستیبولار بر تعادل و برخی مهارت های حرکتی کودکان کم توان ذهنی دارای ضعف تعادل
تاثیر یک دوره فعالیت بدنی منتخب برارتباط بین شدت لکنت زبان،عملکرد ریوی و روانی کودکان دبستانی
مقایسه معنای زندگی، کمالگرایی و ذهن آگاهی در بین مادران دانش آموزان مبتلا به اختلال بیش فعالی-نقص توجه با مادران کودکان بهنجار
تأثیر بازیهای بومی-محلّی بر جنبههای رشد اجتماعی، حرکتی و روانشناختی دانشآموزان دختر 12-14 سال
عناوین و موضوعات - بخش سوم
تاثیر بازی های بومی- محلی بر رشد حرکتی، شناختی و اجتماعی کودکان کم توان ذهنی آموزش پذیر
تبیین مفهوم سنجش یادداری در مهارتهای حرکتی بر اساس مقالات علمی- پژوهشی فارسی: تحلیل محتوای کیفی
مقایسه اثر آموزش خطی و غیرخطی بر مهارتهای حرکتی بنیادی دستکاری و انگیزش درونی دختران 8 ساله
اثر تمرینات تعادلی بر ثبات قامت ایستا و پویا و مشکلات رفتاری کودکان اختلال طیف اتیسم: با تأکید بر تمرینات محرک سیستم وستیبولار
رفتار بینایی و اجرای ماهرانه در سیستمهای پویا: تاثیر تمرین چشم ساکن
اثر تمرینات تصویرسازی حرکتی و تمرینات شناختی پس از جلسه تمرین بر تحکیم حافظه حرکتی سالمندان
تأثیر فراوانی بازخورد معلممدار و آزمودنیمدار بر فراگیری و یادداری حافظه فضایی دختران 10 تا 11 ساله
تاثیر سن نسبی و بالیدگی جسمانی بر سواد جسمانی کودکان 8تا 12 ساله شهرستان میانه
تآثیر تمرین چشم آرام بر رفتار خیرگی و عملکرد دروازه بان های ماهر هندبال
اثربخشی تمرینات ادراکی -حرکتی پاریاد بر کارکردهای اجرایی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی
مقایسهی مهارتهای اجتماعی و رفتارهای قالبی کودکان نابینا و اتیسم
تأثیر الگودهی ویدئویی و زیستی بر یادگیری مهارت حرکتی، تغییرات الگوی توجه بینایی و تغییرات الگوی امواج مغزی کودکان دارای اختلال طیف درخودماندگی: دیدگاه رفتاری و عصبشناختی
بررسی تأثیر دو روش الگودهی ویدئویی و زنده بر فراگیری، یادداری و انتقال مهارت پرتاب کردن در کودکان مبتلا به اوتیسم
تاثیر تفاوت های وابسته به سن و قیود مختلف توجهی بر چشم ساکن و دقت تکلیف پرتاب دارت
مقایسه اثر بخشی برنامه ی تمرین حرکتی و شناختی بر بهبود کارایی توجه کودکان دارای اختلال هماهنگی رشدی
عناوین و موضوعات - بخش چهارم
تاثیر آموزش مهارتهای اجتماعی بر سازگاری دانشآموزان پسر کمتوان ذهنی
بررسی و مقایسه اثربخشی روان درمانگراییهای شناختی – رفتاری و ترکیبی در دو سطح هوشی در کودکان مبتلا به فزونکنشی همراه با کمبود توجه
بررسی نقش بازیهای رایانهای ورزشی و غیرورزشی در مقایسه با بازیهای بومی بر برخی از مهارتهای حرکتی و ویژگیهای روانشناختی نوجوانان
تاثیر نوع تداخل و قضاوت از یادگیری بر اکتساب و یادداری با فواصل تمرین آسایی بر دقت ضربات تاپ اسپپین تنیس روی میز
مقایسه آثار افتراقی کانون توجه درونی، بیرونی و خودتنظیم تحت فشارتماشاگر براجرای دریبل فوتسال در دانش آموزان فوتسالیست ماهر متوسطه اول شهر معمولان
تدوین برنامه آموزش مهارتهای زبان بدن و اثربخشی آن بر مهارتهای اجتماعی، مهارتهای حرکتی و توجه انتخابی کودکان اوتیسم با عملکرد بالا
بررسی و مقایسه رفتار خوردن در کودکان با و بدون اختلال نافرمانی مقابلهای 5 تا 7 ساله شهر تهران
ارتباط بین موازنه تصمیمگیری با مراحل تغییر رفتار ورزشی در جانبازان معلولین شهر ارومیه
اثر بخشی نوروفیدبک بر کاهش تکانشگری و گرایش به رفتارهای پرخطر پسران 7 تا 12 ساله مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزون کنشی : تک آزمودنی
مقایسه تأثیر مداخله مبتنی بر ذهن آگاهی و تصویرسازی ذهنی پتلپ بر کارکردهای حرکتی و کارکردهای اجرایی در زنان سالمند
اثربخشی راهبرد قصه گویی بر افزایش رفتارهای انطباقی (سازشی) در کودکان کم توان ذهنی
تدوین الگوی تجاری سازی تحقیقات علوم ورزشی
ارزیابی عملکرد هماهنگی حرکتی ورزشکاران در اجرای مهارت چیپ فوتبال تحت تغییرات قیود مختلف
بررسی ویژگی های روانسنجی پرسشنامه ویژگی های رفتاری در کودکان 5 تا15 سال شهر سنندج
تدوین الگوی تمایز اختلال یادگیری ویژه از مشکل یادگیری بر اساس تواناییهای شناختی، مهارتهای حرکتی، زبانشناختی و اجتماعی- هیجانی
اثربخشی آموزش مهارت زبان بدن بر مهارت های ارتباطی و رفتارهای قالبی در دانش آموزان نابینا
تبیین نقش سرمایه اجتماعی در توسعه مشارکت ورزشی معلولین جسمی حرکتی شهرستان رشت
بررسی اثربخشی ذهن آگاهی بر کاهش میزان نشانههای خودزنی و تغییر الگوی امواج مغزی در دانش آموزان دختر دارای رفتار آسیبرسان به خود در شهر تهران
اثر تمرین چشم آرام بر یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز کودکان مبتلا به نقص توجه-بیش فعالی
مقایسه اثر تمرینات ایروبیک، شناختی و ترکیبی (ایروبیک- شناختی) بر توجه تداومی و سطح فاکتور رشد مشتق شده از مغز سرمی در کودکان مبتلا به سندروم داون
عناوین و موضوعات - بخش پنجم
مقایسه اثر بخشی تمرین تناوبی پرشدت و تمرین مقاومتی برکارکرد های اجرایی و مهارت های حرکتی درشت کودکان دارای اختلال بیش فعالی/کم توجه.
تاثیر عصاره هیدروالکلی پوست قرمز پسته و تمرین هوازی بر برخی فاکتورهای سرمی و حافظه و یادگیری و فعالیت حرکتی موش های صحرایی نر دیابتی شده با استرپتوزوتوسین
بررسی عملکرد شناختی و ترشح هورمونهای اکسیتوسین، تستوسترون، کورتیزول در رؤیا پردازی روزانه
بررسی و مقایسه میزان شیوع برخی ناهنجاریهای قامتی دانشآموزان پسر راهنمایی شهر برازجان و ارتباط آن با برخی متغیرهای وضعیتی وعادتی
کانون توجه و پارامتریزه کردن تکلیف در رفتار بینایی، مدل پردازش اطلاعات
بررسی اثر بخشی درمان مبتنی بر ABA بر کارکردهای اجرایی و سازگاری اجتماعی کودکان مبتلا به اوتیسم
رابطه نگرانی از تصویر بدن و باورهای غیرمنطقی با اضطراب دردانش آموزان پایه دهم مقطع متوسطه دوم شهر آشخانه
رابطه بین «مصرف رسانهای» و «نگرش ورزشی» اعضای هیأت علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاههای شهر تهران
«بررسی مقایسه ای آموزش راهبردهای خود تنظیمی رفتارهای توجهی ، رفتارهای انگیزشی و خود تعلیمی کلامی بر نشانه های نقص توجه, بیش فعالی، خود کارآمدی و عملکرد تحصیلی(ریاضیات) دانشآموزان پسر پایه سوّم ابتدایی مبتلا به ADHD شهر تبریز»
تاثیر تمرین مبتنی بر شبکه های توجه بر جستجوی بینایی و یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز
تاثیر تمرین مبتنی بر شبکه های توجه بر جستجوی بینایی و یادگیری مهارت فورهند تنیس روی میز
تاثیر یک برنامه تمرینی منتخب بر شاخص های آمادگی جسمانی و تعامل اجتماعی در کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم
تأثیر 8 هفته بازی های منتخب با چتر رنگین کمان بر حافظهِ ی عددی و توجه پایدار ،کودکان کم توان ذهنی
مقایسه تاثیریادگیری پنهان و آشکار با تجهیزات تعدیل شده بر عملکرد و یادداری مهارت حرکتی کودکان با ظرفیت حافظه کاری بالا و پایین
تاثیر انواع کانون توجه ومحیط رقابتی بر خود کار آمدی ویادگیری پرتاپ از بالای شانه با دست غیر برتر دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان
شناسایی عوامل تسهیلکننده و بازدارنده فعالیت بدنی فوقبرنامه در دانشآموزان پسر مقطع متوسطه شهر یزد
اثر یک برنامه تمرینی ترکیبی (هوازی_ریباندتراپی) با دو نسبت متفاوت بر برخی شاخصهای آمادگی جسمانی و حرکتی در دختران کم توان ذهنی.
تأثیر انواع مختلف روش های تمرینی(کم خطا، پرخطا، متغیر، ثابت) بر یادگیری دقت ضربه گلف
اثر تمرین سرویس چکشی والیبال بر یادگیری و جنبههای کینماتیکی اجرای آن در وزنهبرداران
رابطه استرس فرزندپروری و عملکرد خانواده با سازگاری اجتماعی دانشآموزان دارای ناتوانی جسمی حرکتی شهر تهران
مقایسه اثر تداخل زمینهای و تمرین افتراقی بر یادگیری حرکتی و بازنمایی ذهنی در ضربه گلف
تاثیر آموزش نوروفیدبک و بازی درمانی بر علائم کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه – بیش فعالی
تاثیر تمرینات ادراک بینایی وابسته وغیر وابسته به حرکت بر مولفه های ادراک بینایی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه-بیش فعالی
تاثیر خودگفتاری و ورزش های گروهی بر اضطراب و عزت نفس کودکان با اختلال نقص توجه /بیش فعالی
نقش تکانشگری، سوگیری توجه و سبک های تصمیم گیری در رفتارهای پرخطر رانندگی
تاثیر زوایای مختلف الگودهی ویدئویی بر یادگیری و الگو توجه بینایی پرتاب آزاد بسکتبال
ارزیابی تولیدات علمی اعضای هیأت علمی مؤسسات آموزش عالی تربیت بدنی دانشگاههای منتخب کشور طی سالهای 1391-1387
اثر توجه درونی- بیرونی بر تغییرات چشم ساکن، الکتروانسفالوگرافی و دقت دارت بازان مبتدی
بررسی اثربخشی بازیهای روان نمایشی (سایکودرام) در کاهش علائم عصبشناختی و رفتارهای پرخطر کودکان بد سرپرست دبستانی
مقایسه تاثیر روش آموزشی مبتنی بر بازی و رویکرد سنتی بر یادگیری، عملکرد و شایستگی ادراک شده نوجوانان در مهارت های منتخب بسکتبال