انتخاب موضوع رساله دکتری تکنولوژی آموزشی
یکی از دغدغههای اصلی دانشجویان در انجام پایان نامه و رساله دکتری، انتخاب موضوع رساله و پایاننامه است. رسالهیار به منظور یاری شما پژوهشگر گرامی در انتخاب یک موضوع جدید و کاربردی، اقدام به تهیه لیستی از موضوعات پایاننامهها و رسالههای پیشین انجام شده در رشته شما نموده است. این لیست میتواند الگوی خوبی برای شما در انتخاب موضوع رساله دکتری تکنولوژی آموزشی باشد. لطفاً دقت داشته باشید از آنجایی که این عناوین قبلاً انتخاب و به انجام رسیدهاند صرفاً جهت آشنایی شما با نحوه انتخاب موضوع ارائه شدهاند.
و در صورتی که این موضوعات را انتخاب نمائید با توجه به تکراری بودن، از سوی گروه آموزشی و ایرانداک پذیرفته نخواهند شد. اما چرا انتخاب موضوع تکراری؟؟؟ شما میتونید جهت مشاوره در انتخاب موضوع پایاننامه و رساله دکتری در واتساپ با شماره 09221256610 با ما در تماس باشید و یک موضوع خوب و کاربردی رو انتخاب و به ثبت برسونید.
موضوعات پایاننامه و رساله دکتری
عناوین و موضوعات - بخش اول
بررسی موانع بهرهگیری از تکنولوژی و وسایل آموزشی در فرآیند تدریس از دیدگاه دبیران متوسطه منطقه برخوار اصفهان
بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند یاددهی – یادگیری از دیدگاه آموزگاران مقطع ابتدایی ناحیه دو رشت
ارزیابی کیفی برنامه درسی رشته تکنولوژی آموزشی
بررسی موانع بهره گیری از تکنولوژی های آموزشی و فرآیند تدریس و یادگیری در مدارس ابتدایی شهرستان قروه
رابطه سواد اطلاعاتی با کاربست تکنولوژی های نوین آموزشی در معلمان مقطع ابتدایی
بررسی نقش تکنولوژی آموزشی در فرایند یاددهی – یادگیری از دیدگاه دبیران دبیرستانهای نظام جدید شهرستان سوادکوه مازندران در سال تحصیلی 1376-77
مطالعه تحلیلی سیر تحول تکنولوژی آموزشی و چشمانداز آینده آن در ایران
بررسی موانع بهرهگیری از تکنولوژی آموزشی در فرآیند یاددهی – یادگیری از دیدگاه دبیران دبیرستانهای نظام جدید شهر شیراز در سال تحصیلی 1374-1375
بررسی میزان بکارگیری تکنولوژی آموزشی توسط اعضای هیات علمی در دانشکده علوم انسانی دانشگاه ارومیه
بررسی موانع بهرهگیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری از دیدگاه دبیران مدارس راهنمایی شهر اراک
عوامل موثر در کاربرد تکنولوژی آموزشی فرایندی در مقاطع مختلف تحصیلی آموزش و پرورش شهر سبزوار
ارائه راهکارهای توسعه ابزارهای تکنولوژی در بهبود امور آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه
شناسایی موانع ترویج تکنولوژی آموزشی در مدارس از نظر مدیران ارشد استان سیستان و بلوچستان
تاثیر استفاده از تکنولوژی های آموزشی بر درگیری تحصیلی دانش آموزان پایه چهارم شهرستان بافق
بررسی وتحلیل پایان نامههای کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی بر اساس میزان انطباق با حیطههای رشته تکنولوژی آموزشی و اصول نگارش علمی
بررسی تأثیر برنامه آموزشی چندرسانهای (MMEP) برفرایند یاددهی-یادگیری دانشجویان رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه اراک سال تحصیلی 90 -1389
مقایسه تاُثیر روشهای آموزشی مبتنی بر تکنولوژی آموزشی مساله محور و توضیحی بر میزان یادگیری و نگرش به درس دانشجویان کارشناسی تکنولوژی آموزشی دانشگاه اراک در سال تحصیلی 89-1388
بررسی موانع بهرهگیری از تکنولوژی آموزشی در فرایند تدریس و یادگیری از دیدگاه معلمان دوره متوسطه شهرستان تالش در سال تحصیلی 90-89
بررسی تطبیقی جایگاه دروس تکنولوژی آموزشی در نظام تربیت معلم کشورهای استرالیا، کره جنوبی، آلمان و ایران
بررسی موانع و عوامل موثر بر عدم استفاده از تکنولوژی آموزشی و فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی-یادگیری از دیدگاه دبیران و مدیران مدارس متوسطه پسرانه کرج
عناوین و موضوعات - بخش دوم
مقایسه میزان دستیابی دانشجویان کارشناسی ارشد رشته تکنولوژی آموزشی به اهداف رشته و ارائه راهکارهای مناسب در دانشگاههای ایران
بررسی رابطه بین آگاهی و نوع نگرش معلمان مقطع ابتدایی شهرستان میانه با میزان کاربرد محورهای مختلف تکنولوژی آموزشی در فرایند آموزش
بررسی عوامل بازدارنده معلمان ابتدایی در استفاده از تکنولوژی آموزشی در فرایند یاددهی، یادگیری از دیدگاه آموزگاران در استان مازندران
بررسی تاثیر بکارگیری آموزش از طریق تکنولوژی آموزش و طراحی منظم آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان آموزشکده فنی تبریز و مقایسه آن با روشهای سنتی در سال 75-76
تاثیر کاربرد تکنولوژی آموزشی (روش آموزش تلفیقی) بر یادگیری و یادداری حرفه و فن در دانشآموزان پایه اول متوسطه شهرستان رباط کریم
فراتحلیل پژوهشهای انجام شده در حوزهی کاربرد تکنولوژی آموزشی در تعلیم و تربیت
بررسی رابطه بین میزان آشنایی و استفاده از ابعاد تکنولوژی آموزشی در بین اساتید و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی
بررسی میزان آشنائی و کاربرد مواد و وسایل تکنولوژی آموزشی در آموزش توسط معلمان راهنمایی دروس علومتجربی، ریاضی و حرفهوفن در استان مازندران
مقایسه مهارتهای اجتماعی و انگیزش پیشرفت تحصیلی دانشجویان تکنولوژی آموزشی نظام آموزش حضوری و الکترونیکی
بررسی رابطه بین خلاقیت با خودکارآمدی رایانهای در دانشجویان کارشناسی رشته تکنولوژی آموزشی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی
بررسی موانع و چالشهای کاربرد رسانه های دیداری، شنیداری و نرم افزارهای آموزشی از دیدگاه معلمان دوره ابتدائی شهرستان قائمشهر
مقایسه تأثیر سه روش آموزش حضوری، الکترونیکی و تلفیقی بر یادگیری، یادداری، انگیزه پیشرفت تحصیلی و مهارتهای اجتماعی دانشجویان رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه علامه طباطبائی
استفاده ازسیستمهای خبره و قواعد منطق فازی برای ارزیابی کیفیت برنامه درسی رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاههای دولتی ایران در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری، بر مبنای الگوی کلاین و ارائه نرمافزار تحلیل کیفیت برنامه درسی
تاثیر تکنولوژی آموزشی بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور مرکز صفاشهر
بررسی عوامل موثر بر یادگیری خلاق در دبیرستان متوسطه دوره دوم علوی از دیدگاه دبیران
رابطه آموزش با ابزارهای الکترونیکی بر سازگاری اجتماعی و انگیزه پیشرفت دانش آموزان
طراحی، اجرا و ارزشیابی یادگیری الکترونیکی بر اساس پارادایمهای سوم و چهارم نظریه کاشمن (از نظر میزان پیشرفت تحصیلی، انگیزه و رضایت دانشجویان آموزش پزشکی)
ارزیابی نرم افزارهای چندرسانه ای پایه چهارم ابتدایی شهر کرج
تدوین فرم ارزشیابی چندرسانهای های آموزشی ساخت ایران بر مبنای بررسی فرمهای موجود و دیدگاه متخصصین تکنولوژی آموزشی
بررسی سیر تحول تکنولوژی آموزشی در ایالات متحده آمریکا و جمهوری اسلامی ایران طی پنجاه سال اخیر
عناوین و موضوعات - بخش سوم
مطالعه تحلیلی یادگیری خرد و کسب دیدگاه اساتید و دانشجویان دکتری رشته تکنولوژی آموزشی در مورد آن
بررسی عوامل موثر بر بکارگیری روشهای نوین تدریس در مدارس متوسطه شهر همدان
بررسی نیازهای آموزشی پژوهشگران پژوهشگاه علوم و تکنولوژی دفاعی به منظور طراحی و برنامه ریزی آموزشی بهینه
تاثیر تدوین محتوای درسی دانشگاهی با راهبرد قالب داستانی در میزان یادگیری، یادداری و انگیزش دانشجویان تکنولوژی آموزشی در درس طراحی آموزشی
بررسی علل عدم استفاده از وسایل و مواد آموزشی توسط دبیران مدارس راهنمایی پسرانه و دخترانه شهر قرچک به منظور ارائه راهکارهای مناسب جهت استفاده بهینه از این وسایل
بررسی تأثیر برنامه آموزشی چندرسانهای( MMEP ) برفرایند یاددهی – یادگیری دانشجویان رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه اراک سال تحصیلی 90 -1389
بررسی و مقایسه نگرش مدرسین و دانشجویان مرکز آموزش عالی فرهنگیان استان قم در مورد تاثیر استفاده از تکنولوژی آموزشی بر پیشرفت تحصیلی
نقش نگرش معلمان نسبت به کاربرد تکنولوژی در صلاحیتها و مهارتهای آنان به جهت کاربست ICT در فرایند یاددهی-یادگیری
تأثیر یادگیری سیار بر اساس الگوی طراحی آموزشی گانیه بر انگیزش پیشرفت،راهبردهای خودتنظیمی و یادگیری دانشجویان دختر تکنولوژیآموزشی دانشگاه اراک در نیمسال تحصیلی96-1395
بررسی عوامل موثر بر توسعهی آموزش مجازی در دانشگاه کردستان: حرکت به سوی برنامهریزی برای ارائه چهارچوب مفهومی
تاثیر رویکرد یادگیری مبتنی بر وظیفه بر افزایش درک مطلب یادگیرندگان زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی
تبیین پروتکلهای زیباییشناسی در یادگیری الکترونیکی و ارزشیابی وب سایتهای آموزشی ایرانی بر مبنای آنها
تحلیل محتوای چندرسانه ای های آموزشی فیزیک دوره ی دوم متوسطه رشته ریاضی- فیزیک بر اساس اصول طراحی چندرسانه ای و استانداردهای تولید محتوای الکترونیکی
تأثیرآموزش مبتنی بر مدل موج وار مریل بر مهارتهای حل مسئله، یادگیری و یادداری دانشجویان تکنولوژی آموزشی دانشگاه اراک در سال تحصیلی 96-1395
بررسی تاثیر فیلم (تکنولوژی آموزشی) بر یادگیری بزرگسالان شرکت کننده در دورههای بلند مدت (کارشناسی ارشد) سازمان مدیریت دولتی در سال تحصیلی 1379-1380
بررسی دیدگاه اساتید دانشکدهی فنی دانشگاه کردستان در مورد بکارگیری تکنولوژیهای وب 2.0 در تدریس و یادگیری
مقایسه ی تأثیر آموزش مبتنی بر کامپیوتر و آموزش سنتی بر میزان یادگیری دانش آموزان کلاس های چندپایه در درس ریاضی منطقه ی انگوران زنجان در سال تحصیلی 88 -87
تعیین اصول برنامهریزی درسی با استفاده از مدلیابی معادلات ساختاری درباره حالت فلو در یادگیری
ارتباطسنجی میزان کاربست مواد کمک آموزشی با اثربخشی تدریس اعضاء هیات علمی دانشکدههای ادبیات و علوم انسانی و علوم پایه، دانشگاه شهید باهنر کرمان در سال تحصیلی 91-92
تحلیل نگرش دانشجویان نسبت به نحوهی بهبود یادگیری سیار و ارایه راهکار
عناوین و موضوعات - بخش چهارم
مرکز مواد آموزشی در مدارس راهنمائی تحصیلی با توجه به نظام جدید آموزش و پرورش
بررسی میزان تأثیر فیلم آموزشی برافزایش علاقهمندی و بهبود فرایند یاددهی- یادگیری درس علوم تجربی پایه ششم ابتدایی
بررسی تطبیقی آموزههای تربیتی دو رویکرد نوگرایی و پسا نوگرایی نسبت به فناوریهای آموزشی
تاثیر انیمیشن (پویانمایی) بر یادگیری زبان انگلیسی در پایه هفتم؛ (مطالعه موردی: مدارس ملارد)
بررسی عوامل موثر بر پذیرش و به کارگیری فنآوری آموزشی توسط مدرسان تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد کرمانشاه با استفاده از مدل دیویس (TAM)
رابطه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و کارآفرینی با بهرهوری شغلی دبیران مدارس متوسطه شهرستان خرامه
بررسی مراکز یادگیری دانشآموزان استثنایی در سطح جهانی و ارائه طرحی جامع جهت راه اندازی این مراکز در سازمان آموزش و پرورش استثنایی ایران
تاثیر عوامل فرهنگی در برنامهریزی درسی
شیوهی یادگیری و آموزش مفاهیم علمی (ریاضی) از طریق هنر اوریگامی و بازیهای کاغذی در مقطع ابتدایی
تأثیر چند رسانهای آموزشی بر یادگیری و یادداری مفاهیم ریاضی دانش آموزان کم توان ذهنی آموزشپذیر پایه چهارم ابتدایی شهر اراک در سال تحصیلی -1388
بررسی میزان آشنایی دبیران دبیرستانهای سنندج با فناوری رایانه و ارتباط آن با نگرش نسبت به کاربرد رایانه در آموزش
ارزیابی عوامل موثر برکارآیی عملکرد مدارس هوشمند شهر کرج از دیدگاه معلمان و دانشآموزان و ارائه راهکار جهت ارتقاء
تحلیل و ارزیابی چند رسانهایهای آموزشی درس عربی اول دبیرستان سال تحصیلی (91-92) بر اساس استانداردهای تعاملی
طراحی و تولید برنامه چندرسانهای آموزشی مهارت حل مساله و تأثیر آن بر سلامت روان دانش آموزان دخترمتوسطه کرمانشاه
بررسی وضعیت کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در محیط یاددهی-یادگیری مدارس هوشمند دوره ابتدایی شهر شوش دانیال(ع)
تاثیرآزمون مداوم الکترونیکی براضطراب امتحان ،درگیری تحصیلی وعملکرد تحصیلی دانشجویان رشته علوم تربیتی دردرس مقدمات تکنولوژی آموزشی
رابطه سبکهای یادگیری شناختی با سواداطلاعاتی و فرسودگی تحصیلی در دانشجویان کارشناسی رشته تکنولوژی آموزشی دانشگاه اراک در سال تحصیلی 95-1394
مقایسه تحلیل محتوای برنامههای تلویزیونی شبکه آموزش در دروس حرفه و فن و زبان انگلیسی پایه دوم راهنمایی بر اساس معیارهای فیلم آموزشی مطلوب و مهارتهای تفکر انتقادی
بررسی دیدگاه روسا و اعضای هیأت علمی در خصوص مسائل و مشکلات گسترش آموزش مجازی در دانشگاه پیام نور استان آذربایجان غربی
بررسی مقایسهای تاثیر بهرهمندی دانشآموزان از فناوری اطلاعات و تکنولوژی پیشرفته در فرآیند یادگیری ریاضی دورهی اول متوسطه (راهنمایی)
عناوین و موضوعات - بخش پنجم
طراحی الگوی مطلوب آموزش علوم پایه پنجم ابتدایی، براساس رویکرد سازندهگرایی اجتماعی، با استفاده از ابزار چندرسانهای
بررسی تأثیر عوامل سازندهی پلهای یادگیری آموزش ریاضی بر کاهش اضطراب و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پسر پایهی پنجم دورهی ابتدایی مدارس شهرستان فارسان در سال تحصیلی 90-1389
بررسی میزان مهارتهای (فنی-انسانی-ادراکی) مدیران ادارات آموزش و پرورش استان مازندران
تأثیر هوشمندسازی مدارس بر سواد اطلاعاتی، انگیزش تحصیلی و خلاقیت دانشآموزان دختر سال سوم متوسطه ناحیه یک اراک در سال تحصیلی 1393-94
بررسی وضعیت استفاده از آموزش الکترونیکی در آموزش ضمن خدمت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران
بررسی میزان تطابق تصاویر کتاب فارسی پایه چهارم و پنجم ابتدایی با محتوای آن از دیدگاه دانشآموزان و میزان رعایت اصول روانشناسی رنگها و تصویرنگاری از نظر دانشجویان تکنولوژی آموزشی
تولید چندرسانهای آموزش ریاضی و تاثیر آن بر حیطه عملیات (چهار عمل اصلی ریاضی) دانشآموزان دختر ناتوان در یادگیری پایه سوم ابتدایی شهر اراک در سال تحصیلی 1390-91
آسیبشناسی وضعیت برنامه درسی اجرا شده ریاضیات دوره راهنمایی از منظر توجه به استانداردهای آموزشی فرایندی از دیدگاه دبیران و متخصصان
بررسی عملکرد مراکز دیداری – شنیداری مراکز منابع یادگیری مستقر در دانشگاههای تهران
مقایسه نگرش ها و توانایی های فناوری آموزشی آموزگاران دوره ابتدایی شهر بندر لنگه
بررسی تاثیر ابزار آموزشی چندرسانه ای آتوپلی بر یادگیری درس ریاضی دانش آموزان مقطع دوم ابتدایی بخش بن رود (استان اصفهان)
بررسی همسویی دورههای آموزشی پرستاران بیمارستان نفت اهواز با سنجههای اعتباربخشی مراکز درمانی ایران
تعیین نیازهای آموزشی کارشناسان آموزشی سازمان آموزش و پرورش استان گلستان و ارائه چهارچوب مناسب برای تدوین برنامه آموزشی
بررسی میزان استفاده و موانع کاربرد مواد و وسایل کمک آموزشی از دیدگاه معلمان و مدیران در مدارس ابتدایی پسرانه ناحیه 1 شهرستان خرمآباد در سال تحصیلی 93-92
بررسی فرصتها و چالشهای پیش رو و محتمل در حوزه طراحی نرمافزارهای آموزشی (از دیدگاه متخصصین)
طراحی چارچوب مدیریتی بهسازی سرگروههای دورهی ابتدایی آموزش و پرورش ناحیهی پنج شهر مشهد
تأثیر استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان دختر سال سوم دبیرستان منطقه 14 تهران در سال تحصیلی 94-93
ارزشیابی و مقایسه تعامل موجود در چندرسانههای آموزشی درس ریاضی پایه اول راهنمایی در سال 89-88
بررسی رابطه استفاده از فناوری های آموزشی با توسعه حرفه ای و عملکرد سازمانی معاونین اداره آموزش و پرورش تایباد
بررسی نقادیهای فلسفی هایدگر بر تکنولوژی و کاربردهای آن در آموزشهای فنی و حرفهای