انتخاب موضوع رساله دکتری روانشناسی بالینی
یکی از دغدغههای اصلی دانشجویان در انجام پایان نامه و رساله دکتری، انتخاب موضوع رساله و پایاننامه است. رسالهیار به منظور یاری شما پژوهشگر گرامی در انتخاب یک موضوع جدید و کاربردی، اقدام به تهیه لیستی از موضوعات پایاننامهها و رسالههای پیشین انجام شده در رشته شما نموده است. این لیست میتواند الگوی خوبی برای شما در انتخاب موضوع رساله دکتری روانشناسی بالینی باشد. لطفاً دقت داشته باشید از آنجایی که این عناوین قبلاً انتخاب و به انجام رسیدهاند صرفاً جهت آشنایی شما با نحوه انتخاب موضوع ارائه شدهاندانتخاب موضوع رساله دکتری بیومکانیک ورزشی
و در صورتی که این موضوعات را انتخاب نمائید با توجه به تکراری بودن، از سوی گروه آموزشی و ایرانداک پذیرفته نخواهند شد. اما چرا انتخاب موضوع تکراری؟؟؟ شما میتونید جهت مشاوره در انتخاب موضوع پایاننامه و رساله دکتری در واتساپ با شماره 09221256610 با ما در تماس باشید و یک موضوع خوب و کاربردی رو انتخاب و به ثبت برسونید.
موضوعات پایاننامه و رساله دکتری
عناوین و موضوعات - بخش اول
آینده پژوهی آینده پژوهی تغییرات محتوایی و رویکردی روانشناسی بالینی کشور برای تطبیق با نیازها وانتظارلت آینده
مقایسه ویژگیهای بالینی-روانشناسی پرخاشگری و اضطراب بین رانندگان متخلف و غیر متخلف
عوامل استرس زا، راهبردهای مقابله ای و نشانگان بالینی در دو گروه از مردان مبتلا به HIV+/AIDS و HCV (هپاتیت سی)
بررسی اختلالات محوریک
مقایسه الگوهای بالینی و عوامل شخصیتی در ورزشکاران رشتههای مختلف
بررسی همبستههای بالینی و عصب-روانشناختی ناآگاهی از اختلال روانی در بیماران سایکوز ناشی از متاآمفتامین
نقش پیش بینی کنندگی ذهن آگاهی و سبک های مقابله در اختلالات بالین دانشجویان دانشگاه فنی مهندسی شهرستان گلپایگان
تاثیر برنامه های توانبخشی شناختی مبتنی بر رایانه بر جبران نقائص شناختی بیماران با آلزایمر خفیف
مقایسه روان بنههای سازش نایافته اولیه و رگههای شخصیتی در بیماران مبتلا به اختلال شخصیت مرزی، وسواسی-بیاختیاری، و گروه غیربالینی
الگوهای بالینی شخصیت، سبکهای مقابلهای و استرس ادراک شده در نوجوانان اقدام کننده به خودکشی و بهنجار
همبودی اختلال دوقطبی نوع یک و اختلالهای شخصیت، سیمای بالینی بیماران دو قطبی نوع یک با و بدون اختلال شخصیت
بررسی ارتباط بین ویژگی های بالینی، روانی- اجتماعی و روانشناختی با کیفیت زندگی و خودکارآمدی در بیماران مصروع
رابطه نشانههای بالینی نارسایی توجه/بیش فعالی با رفتارهای رانندگی پرخاشگرانه و خطاهای مربوط به دقت در حین رانندگی
مقایسه الگوهای بالینی شخصیت و نشانگان بالینی در بیماران مبتلا به صرع فوکال و ژنرالیزه و افراد بهنجار
بررسی تأثیر محرکهای هیجانی بر پردازش اطلاعات و هذیان در بیماران اسکیزوفرنی در مقایسه با افراد عادی
تابلو بالینی نشانگان پیش قاعدگی و راهبردهای مقابلهای مبتلایان به آن و نقش علایم و نشانههای پیش قاعدگی بر ابعاد کیفیت زندگی
عناوین و موضوعات - بخش دوم
اثربخشی درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و درمان میان فردی در کاهش اضطراب و افسردگی دانشآموزان دارای فوبی اجتماعی
تاثیر بازیدرمانی فلورتایم (مبتنی بر خانواده) بر افزایش مهارتهای اجتماعی کودکان
بررسی مقدماتی ویژگیهای روانسنجی مقیاس طبقهبندی مُدرّج درد مزمن در بیماران ایرانی بالینی و غیربالینی مبتلا به درد مزمن
اثربخشی درمان شناختی رفتاری در مبتلایان به اختلال انزال زودرس بر بهبود علائم، نشانهها و پیامدهای بالینی
تاثیر تمرین ذهنی بر کنشهای اجرایی و نشانههای بالینی در کودکان مبتلا به اختلال کاستی توجه / فزونکنشی
بررسی رابطه سبک فرزندپروری با سخترویی و ابراز وجود
بررسی کنشهای اجرایی و تاثیر شیوههای درمانگری (دارودرمانگری، آموزش کنشهای اجرایی و ترکیب این دو مداخله) در افزایش کنشهای اجرایی و کاهش نشانه های بالینی کودکان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/فزون کنشی
تأثیر بازیدرمانی با رویکرد شناختی- رفتاری بر میزان نشانههای اختلال نافرمانی مقابلهای در دانشآموزان پایه سوم دبستان در شهر اصفهان
رابطه علائم وسواس فکری-عملی با علائم منفی و مثبت بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا
رابطهی راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و عاطفه مثبت و منفی با تابآوری زنان مبتلا به سرطان پستان
بررسی اثربخشی آموزش مدیریت استرس با رویکرد شناختی-رفتاری بر عملکرد خانواده، بهزیستی روانشناختی و تمایزیافتگی مادران دارای کودک معلول
مقایسه الکتروآنسفالوگرافی، وضعیتشناختی، اختلالات روانی، علائم بالینی و شاخصهای استرس اکسیداتیو در باغداران مواجهه یافته با آفتکشهای ارگانوفسفره و گروه شاهد و تعیین ارتباط بین آنها
اثربخشی شناختدرمانی مبتنی بر پذیرش و تعهد بر بهبود نشانههای اضطراب اجتماعی، جراتورزی و باورهای ناسازگار با توجه به نقش تعدیلکننده تنظیم هیجانی
بررسی اثربخشی درمان شناختی رفتاری و راهبردهای نظمجویی شناختی هیجان در ذهن آگاهی، تابآوری و کیفیت زندگی بیماران درد مزمن
بررسی و مقایسه ویژگیهای شخصیتی دانشجویان پسر دانشکده علوم دانشگاه تبریز با منبع کنترل درونی و برونی در سال 1373-1374
نقش پویاییهای خانوادگی، تاب آوری و شناخت های افسرده زا در افسردگی بالینی نوجوانان
عناوین و موضوعات - بخش سوم
موارد استفاده از روان شناسان بالینی در رسیدگی قضایی کیفری ایران پس از تغییرات قوانین در سال 1392
طراحی و ارزیابی اثر بخشی مدل مداخلات روانشناسی مثبت گرا مبتنی بر مدرسه بر بهزیستی تحصیلی دانش آموزان متوسطه
بررسی ارتباط بین عوامل شخصیتی و تفکّرانتقادی دانشجویان کارشناسی دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی در سال تحصیلی 89-88
بررسی اثربخشی درمان چشمانداز زمان بر راهبردهای انگیزشی و شناختی دانشجویان تعلل ورز دانشگاه خلیج فارس
روایی مدل ابعادی نظام DSM-5 در اختلالهای شخصیت ضداجتماعی و مرزی
تاثیر روانشناسی تحریک نوری بر کاهش اضطراب فراگیر و افزایش قدرت تمرکز
پیشبینی اختتام موفق رواندرمانی فردی بر اساس خصوصیات بیمار و کفایتهای متخصص بالینی: نقش واسطهای اتحاد درمانی
اثربخشی روان درمانی کوتاه مدت روابط موضوعی بر کاهش حساسیت بین فردی افراد دارای نشانگان شخصیت اجتنابی: پژوهش تک آزمودنی
اثربخشی شناخت درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی بر بهبود کنشوری اجرایی، نظم جویی شناختی هیجان و کاهش علائم بالینی در زنان مبتلا به سرطان پستان
مقایسه ی اثربخشی درمان ذهن آگاهی(MBCT)و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد(ACT) بر تنظیم هیجان و طرحواره های هیجانی افراد مبتلا به اختلال افسردگی مداوم
اثربخشی درمان شناختی رفتاری گروهی بر افزایش رشد شخصی، هدفمندی در زندگی و پذیرش خود در دختران مبتلا به هموابستگی و تجربه شکست عاطفی
اثربخشی درمان نوروفیدبک بر نشانههای بیشفعالی/کاستی توجه و گرایش به سوءمصرف مواد مخدر در بزرگسالان مبتلا به اختلال بیشفعالی/کاستی توجه مراجعه کننده به کلینیک روانشناسی تهران
مقایسه پروفایلهای عملکرد نوروسایکولوژیک، هوش و حافظه، در بین سالمندان مبتلا به دمانس، افسردگی و سالمندان بهنجار
مقایسه اختلالات شخصیت و هوش معنوی در زنان نابارور و بارور
بررسی مقایسه ای اثربخشی آموزش گروهی مهارتهای اجتماعی و گروه درمانی اصالت وجود بر صمیمیت، وابستگی بین فردی و عزت نفس دانشجویان دختر وابسته به روابط بین فردی دانشگاه فردوسی مشهد
مقایسه اثربخشی رویکردهای درمانی ذهنآگاهی با تلفیق روانشناسی مثبتگرا و ذهنآگاهی بر بهبود کیفیت زندگی و سلامت روان افراد دارای نشانگان افسردگی
عناوین و موضوعات - بخش چهارم
تدوین و آزمون روابط ساختاری ذهنآگاهی، تنظیم هیجانی، وضوح تصور از خود و بهزیستی روانشناختی و طراحی پروتکل درمانی برای نشانههای اضطراب اجتماعی
اثربخشی آموزش خوشبینی بر عزت نفس،سبک تبیین و شادکامی دانش آموزان کلاس ششم
مقایسه کارایی و اثربخشی درمان فراشناختی و درمان شناختی رفتاری بر اختلال اضطراب منتشر
الگوی بالینی ارزیابی مزاج براساس منابع اسلامی و بررسی رابطه آن با ویژگیهای شخصیتی بهنجار
اثر بخشی روان درمانی روابط موضوعی کوتاه مدت بر الگوهای اجبار به تکرار در نشانگان شخصیت مرزی:پژوهش تک آزمودنی
نقش سرشت و منش و سیستمهای مغزی رفتاری در پیش بینی سایکوپاتی در دانشآموزان دارای نشانههای اختلال سلوک
بررسی کارآمدی آزمون ادراکی – تشخیصی مینه سوتا در تشخیص افتراقی کودکان عقب مانده ذهنی مبتلا و غیرمبتلا به آسیب مغزی
رابطه سبکهای مقابلهای، خوشبینی، عاطفهی مثبت و حمایت اجتماعی و شدت علائم اختلال استرس پس از سانحه با رشد پس از سانحه در افراد مبتلا به HIV مثبت
مقایسه ویژگیهای شخصیتی زنان روسپی و زنان بهنجار بر اساس مدل کلونینجر
تحلیل گفتمان رواندرمانی مثبتنگر با استفاده از چارچوب نظریه جیمز جی
مقایسه میزان بیزاری از خود ،بیزاری از محرکهای خودجرحی و نگرش نسبت به هنجارهای اجتماعی مربوط به خودجرحی، در نوجوانان دارای علائم بالای اختلال آسیب به خود بدون قصد خودکشی (NSSI) و نوجوانان عادی
اعتبارسنجی درمان برنامه زمانی متناقض و مقایسه اثربخشی آن با درمان مواجهه سازی و جلوگیری از پاسخ و دارو درمانی بر کاهش نگرانی، نشخوار فکری، درهم آمیختگی فکر -عمل و علائم بیماران مبتلا به اختلال وسواسی -اجباری
بررسی شکل گیری مفهوم پول و ارزش آن در ذهن کودکان 3 تا 12 ساله استان تهران، شهرستان اسلامشهر
اثربخشی آموزش فرزندپروری بر اساس مدل لین کلارک بر تاب آوری، احساس کفایت و شادمانی در مادران دارای فرزندان مبتلا به اختلال نقص توجه/بیش فعالی
تاثیر آموزش روانشناسی مثبتنگر بر ادراک شایستگی و کیفیت زندگی کودکان مبتلا به تالاسمی
مقایسهی نیمرخ روان عصب-شناختی اختلالات نقص توجه/بیش فعالی بزرگسالان، شخصیت مرزی، همبودی نقص توجه/بیش فعالی و شخصیت مرزی
عناوین و موضوعات - بخش پنجم
مقایسهی حافظهی فعال و حافظهی کاذب بیماران دارای وسواسی – اجباری (OCD) با افراد بهنجار
بررسی اثربخشی درمان چشمانداز زمان بر راهبردهای انگیزشی و شناختی دانشجویان تعلل ورز دانشگاه خلیج فارس
بررسی اثربخشی گروه درمانی مبتنی بر روش شناختی هوشیاری فراگیر با آموزش مهارتهای مطالعه در کاهش اضطراب امتحان و اضطراب پنهان دانشجویان
مقایسه کاربرد و اثربخشی استعارههای زبان اول و زبان دوم در فرایند استعارهدرمانی افراد دوزبانه دارای روانرنجوری افسردگی
مقایسه ابعاد شخصیت کلونینجر در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنیا و افراد عادی با توجه به نقش جنسیت
رابطه خودشیفتگی با خودشیءانگاری و عزت نفس جنسی در دانشجویان زن متاهل دانشگاه پیام نور کیش
بررسی رابطه بیخوابی و ناگویی خلقی با اعتیاد به اینترنت در بین دانشجویان واحد شمس گنبد کاووس
وارسی بازنمایی های «خود- موضوع» والدین در الگوی ارتباطی با فرزندان و اثربخشی برنامه آموزش روانشناختی در اصلاح الگوهای ارتباطی
تجربه زیسته هیجانی در افراد مبتلا به اختلال وسواس اجباری
اثربخشی درمان مبتنی برپذیرش و تعهد بر نشخوار فکری و بهزیستی روانشناختی نوجوانان مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر
تعیین همگرایی مولفه های سازمان شخصیت نظریه روابط ابژه با صفات مرضی مدل پیشنهادی بخش سه DSM-5
پیش بینی رفتارهای پرخطر بر اساس راهبردهای تنظیم شناختی هیجان و سیستم فعال ساز و بازدارنده رفتاری در دانش اموزان پسر دوره ی متوسطه دوم
اثر ارائه محرکهای زیرآستانهای بر خلق افراد افسرده غیربالینی
تاثیر تعدیل سوگیری شناختی-ذهن آگاهی بر کاهش علائم اضطراب